Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Pesquisar
Feche esta caixa de pesquisa.

Cursos de Computação Gráfica e Jogos Digitais da FUMEC participam de evento internacional

12nd International Conference on Videogame Sciences and Arts acontece no Instituto Politécnico de Bragança (IPB), em Portugal

Informações enviadas pelo prof. João Victor Boechat Gomide 

Os cursos de Computação Gráfica e de Jogos Digitais da FUMEC/FACE estão participando, com cinco trabalhos, da 12nd International Conference on Videogame Sciences and Arts, que acontece no Instituto Politécnico de Bragança (IPB), em Portugal.   

O IPB firmou, em julho, um acordo de dupla titulação para o curso de Jogos Digitais, com a Universidade FUMEC. Quatro dos trabalhos aprovados são resultados dos TCCs de Computação Gráfica. As apresentações serão online.  

Os trabalhos são:  

Posters:
1. The Bear’s Suffering
Gabriel Dias Maia
Magda Rezende de Oliveira
 
2. Nameless & Ustráfika: hardsurface character modeling for videogames using CAD tools
Rafael Tomas Monteiro Bicalho
Lucas Diego Gonçalves da Costa

3. Steel, Wires and Human Flesh: A Short Real-Time Film Production Using CAD Tools
Rafael Tomas Monteiro Bicalho
Lucas Diego Gonçalves da Costa

Interactive Demo:
4. Candy Loft VR Experience
Gustavo Rodrigues Correa
Lucas Diego Gonçalves da Costa

Workshop:
5. How to use free motion capture data to animate game characters
João Victor Boechat Gomide
Marcelo Tannure  

Saiba mais detalhes da Conferência no site oficial do evento:  

https://videojogos2020.ipb.pt/

video jogos conferencia portugal nov2020

Compartilhe este conteúdo:

Mais conteúdos para você

Manual do Aluno FUMEC

Olá, tudo bem? Conheça as informações fundamentais sobre a Universidade FUMEC e os diversos setores úteis à sua vida acadêmica. CLIQUE AQUI para baixar o