Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Pesquisar
Feche esta caixa de pesquisa.

FCH discute as relações academia / propaganda

Tema marcou a aula inaugural do curso de publicidade e propaganda

Texto: Divulgação FCH

“Mercado publicitário e academia”: este é o tema da palestra, seguida de debate, do conhecido publicitário André Vidigal Cavalcanti de Lacerda, 48, que marcou a aula inaugural do curso de publicidade e propaganda, realizada nesta terça-feira, 1º, às 9h40, no Teatro Phoenix, e às 20h, no Auditório 309.

Dono da agência LF/Mercado e com 26 anos de diversificada experiência profissional, que tramita entre assessoria e consultoria de planejamento estratégico de comunicação e o marketing, Lacerda admite que a importância deste seminário está na sua capacidade agregadora de ideias em torno do mercado atual e suas perspectivas futuras. “Claro, defende ele, que neste âmbito, o papel da academia é fundamental para acabar de vez com um certo preconceito cultural, segundo o qual estes segmentos (escola e trabalho), por falta de diálogo e introspecção, não têm estabelecido uma pauta comum. Nada justifica este individualismo”, enfatiza o publicitário, não sem antes elogiar a iniciativa da Fumec e de profetizar que o mundo nunca precisou tanto de bons profissionais de propaganda.

Ao que concorda o aluno Vinícius Ferreira Ramos, 21, quartanista do curso, e defensor intransigente da palestra inaugural: “são atividades deste nível que atualizam ainda mais nosso currículo acadêmico e facilitam nossa inserção no mercado de trabalho”. 

Compartilhe este conteúdo:

Mais conteúdos para você