INTENTION TO USE M-LEARNING IN HIGHER EDUCATION SETTINGS

Autores

  • Jorge Brantes Ferreira PUC-rio
  • Angilberto Sabino de Freitas Unigranrio
  • Maria Luiza Azevedo de Carvalho PUC-Rio
  • Helga Campos de Azevedo PUC-Rio
  • Anna Maria Calvão Gobbo PUC-Rio
  • Cristiane Junqueira Giovannini PUC-Rio

DOI:

https://doi.org/10.21714/pretexto.v15iNE.1320

Palavras-chave:

Technology Acceptance, Mobile learning, TAM, Higher Education, Mobil devices

Resumo

This study focuses on identifying factors influencing intention to use m-learning (learning through mobile devices) in a higher education environment. Using Structural Equation Modeling, supported by the literature on Technology Acceptance Model (TAM) (Davis et al., 1989), a framework has been proposed, and a cross-sectional survey comprising 402 students from a Brazilian university was used to measure several constructs related to technology acceptance (m-learning). Results indicate, through structural equations modeling analysis, that while significant effects were found for ease of use, compatibility and self-efficacy. Lastly, we conclude that perceptions of short-term usefulness exert the greatest effects on students' intention to use m-learning.

Biografia do Autor

Jorge Brantes Ferreira, PUC-rio

Graduação em Engenharia Elétrica pela PUC-Rio, mestre em engenharia pela PUC-Rio e Doutor em Administração pelo COPPEAD. Professor auxiliar do Programa de Pós-Graduação em Administração da PUC-Rio.

Angilberto Sabino de Freitas, Unigranrio

Graduação em Engenharia de produção, mestre e Doutor em Administração pela PUC-Rio. Professor Adjunto do Programa de Pós-Graduação em Administração da Unigranrio.

Maria Luiza Azevedo de Carvalho, PUC-Rio

Mestranda do programa de Pós-Graduação em Administração

Helga Campos de Azevedo, PUC-Rio

Mestranda do programa de Pós-Graduação em Administração

Anna Maria Calvão Gobbo, PUC-Rio

Mestranda do programa de Pós-Graduação em Administração

Cristiane Junqueira Giovannini, PUC-Rio

Mestranda do programa de Pós-Graduação em Administração

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Publicado

05/09/14

Edição

Seção

Artigos